Spørsmål og svar

Hvis du ikke finner svar her, kan du gå til kontaktsiden for å sende oss en e-post. E-post besvares hver dag, også i helger.

Du kan også ta kontakt via chat her på nettsiden, eller på facebook.

Når sender dere inn MVA-Registreringen for min bedrift?

Svar:  Før vi går i gang bruker vi tid på å hente inn dokumentasjon, nødvendige tilganger m.m.  

Hva er vitsen med å bli MVA-Registrert??

Svar: 

Hva er vitsen med merverdiavgift?

Svar: Sskdslksdlfjksdløgjkds


Hva er vitsen med mva-registrering?

Svar: Altinn har laget en samle-oppgave kalt “Samordnet Registermelding” hvor alle disse endringene skal registreres. Når Samordnet Registermelding ble innført var det for at bedrifter skulle slippe å sende inn meldinger til flere ulike registre. Likevel er det tusenvis som ikke leverer den. Derfor har vi laget denne tjenesten, slik at du kan få hjelp til å registrere korrekt informasjon på en rask og enkel måte. Les denne artikkelen.

Når er frist for innlevering av mva-oppgave(ne) når jeg har blitt mva-registerert?

Svar:
Nye selskaper blir registrert med plikt til å levere mva-oppgaven 2-månedlig, altså hver andre måned. Etter ett år kan en søke om å levere årlig mva-oppgave istedenfor 2-månedlig.

Frist for innlevering av MVA-oppgaven er:
2-Månedlig
Januar-Februar frist 10. April
Mars-April frist 10. Juni
Mai-Juni frist 31. August
Juli-August frist 10. Oktober
September-Oktober frist 10. Desember
November-Desember frist 10. Februar

Årlig
Januar-Desember frist 10. Mars

Primærnæring
Januar-Desember frist 10. April

Jeg har glemt innloggingen min til Altinn?

Svar: Les denne artikkelen.

Hvem er Foras Drift AS?

Svar: Foras Drift AS er et autorisert regnskapsbyrå som ønsker å levere fremtidsrettede tjenester som tilpasses etter kundenes behov. Foras Drift AS håndterer behandlingen av mva-registrering på vegne av mva-reg.no. Du kan lese mer om hvem vi er her.

Får jeg pengene igjen hvis jeg ikke er fornøyd?

Svar: Tjenesten leveres i henhold til kjøpsvilkårene, som du aksepterer når du bestiller. Vi gir ikke refusjon med mindre det er klart at Foras har gjort en alvorlig feil, eller at vi ikke klart å levere hele den avtalte tjenesten på grunn av feil fra Foras sin side. I slike tilfeller er erstatningen begrenset til Tjenestens salgssum. Kjøpsvilkårene kan du lese her.